søndag 26. oktober 2008

Maria og Jesus...og litt hvite blonder...



Mine store figurer av Maria og Jesus står i det store vinduet mitt i spisestuen som jeg viste dere litt i forrige innlegg! Er så glad i dem to... De er ganske så store, en god meter høye...og skaper så god steming i rommet.. men lurer på om jeg skulle sette de et annet sted.. hvor det nå skulle bli.....
Utenfor vinduet har vi utsikt helt ned til sjøen.. Der er det så vakkert...
Spesiellt på en iskald vintermorgen hvor snøen er blendene hvit og ligger som et glitrende stjerne teppe...
Eller i den varme solnedganger hvor jeg ser små fluesvermer som danser opp og ned og svanene som flyr over enga her, og bort til den vakre blinkende, lille stranden stranden, hvor vi går turer på sommerkvelder blandt kuene våre, og plukker blomster eller eller går til stranden for å se etter blåskjell.. ...Morro kan det være og hoppe sikksakk mellom kumøkka:)...Alt har sin sjarm:)


I helgen har jeg pyntet på en hvit gammelt putevar med monogram og blonder... Det ble med et lite bilde av en vintage - jente, som holder et vakkert kors. Tror puten kommer til å havne på soverommet..Kommer kanskje til å pynte med litt flere bånd eller noen søte knapper...får se hva jeg finner!









Ønsker dere alle en god søndagskveld! Jeg har begynt å pusse på trappa opp til 2.etg i dag. Den skal bli hvit den kommende uken!
Og ja- det er en god jobb med pussing først, for å få av all lakken på den gamle furua...dere kjenner dere kanskje igjen:) Men det vil bli en stor fornøyelse når den er ferdig.. Dere får bli med på ferden om dere vil...
Og i morgen begynner tapetsering av rommet til Edward.
Gleder meg!

Klemmer Heidi-anitha

10 kommentarer:

Josefine sa...

Hei på deg :) Nydelige bilder du viser her... men de fineste er de levende englebarna dine... så skjønne!! Ha en fin fin søndagskveld, klem Josefine

Jenny Oak Fae sa...

OTROLIGT vackra Jesus & Maria-statyer!!! Bilden på flickan med krucifixet är en av mina favoriter, så fin..!

Kram, Jenny

<3

h.espe sa...

Hei på deg!
Det var da noen nydelige Jesus & Maria statuer - og så så store...

Putetrekket ble helt nydelig - elsker blonder og disse helige gamle bildene.

Ha en kjempefin søndagskveld videre!

Klem fra Hildegunn :o)

Mia sa...

Vakre bilder! Putetrekket var helt nydelig, med den vakre søte nostalgiske piken, og Jesus og Maria så flotte (og store!). Nydelig er spisestuen din (i det forrige innlegget) også.

Takk for hyggelig hilsen i bloggen min, og koselig har det vært å besøke deg her.

lottens vita och gröna sa...

vaaa en meter, så vackra de är, madonnan och jesus, har du gjutit själv eller köpt?
din utsikt verkar vara underbar, tänk att bo så vackert!

ha det gott min vän!
varmkram lotten

Guttemamma sa...

Som du står på!!! Ha en travel uke...! Klem

Størhuset sa...

Har bestilt meg en madonna statue jeg også, er så fredelige og vakre. Blonder er bare skjønt. Ha en fin uke

Hulda sa...

Så koselig å lese beskrivelsen din av naturen utenfor vinduet. Det er jo så vakkert, både når snøen ligger hvit og glitrende, og i de lyse sommerkveldene. Så alt for meg.. Fine Jesus og Mariastatuer også, og vakkert det bildet på blondeputa. God natt :)

Vit Spets sa...

Madonna & Jesus statyer som är 1 meter höga - så underbara oxå visar Du dem tillsammans med den vackra utsikten... :)

Pyssla är så roligt, ser att det blir vackra kuddöverdrag. Gillar flickan med krucifixet.

Kolla upp med My Home de kanske skickar till Norge.

Kramis
//Siv

Kristines verden sa...

Male trapp ja, det er også et av mine prosjekter, men tror jeg venter til sommeren- vi har ikke soverom nede, så det vil gripe inn i hele hverdagen! Hva slags maling skal du bruke på trappa? Grunner du etter pussing? Hilsen ei som lurer og ha en fin kveld?