onsdag 22. oktober 2008

Er julen rød?





Kjære blogg-venner!

Er julen rød for dere?
Jeg må ha gått i meg selv og tenkt...Hva skal jeg gjøre med julen her hjemme? Jeg elsker den hvite og grå...slitte og land-franske stilen... JUL..fra jeanne d arc er min yndling...men jeg må for barnas skyld og minn mann gjøre Jul for dem også.. som elsker det gode gamledagse, slik som jeg elsket når jeg var barn.-....

Man glemmer vel aldri sine år som småbarn og den spenningen rundt jul?... Varme i fra hjemmebakst og da mamma og jeg og broren min pyntet treet i rødt, og med glitter og med alt som skulle være med...

Derfor har jeg tenkt å gjøre kjøkkenet til en juleoase for mine kjære familiemedlemmer...Stuene forblir mere min Jul...Og i fjøset får alltid kuene våres rød stor julesløyfe av meg...

Er spent på deres jul? Gleder meg til å titte inn til dere! Nå nærmer det seg...!

Klemmer!

5 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej!

Så fina bilder du visar! Ja, nog är den röd hos mig. I alla fall i vissa delar av huset. Jag har två barn och det är ju ändå mest deras äventyr med julen så därför är det kanske inte alltid så som jag helst vill ha det.

Så söta de är dina barn, och din lilla flicka är så lik en av våra vänners flicka. De har precis lika hår!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Karin

h.espe sa...

Heisann...
Jeg er også blitt mer og mer glad i det hvite, lyse - men, til jul må jeg ha frem det røde. For meg betyr julen tradisjoner og nisser og juletre med julekuler i allverdens farger DET er jul for meg. Men selvsagt - det sniker seg nok inn noe i lekkert hvitt også, i herlig harmoni med alt det andre...

Ja tiden går fort mot jul nå, og bloggene kommer til å bli herlige å besøke fremover...

Fortsatt fin kveld!

Klemmer fra meg :o)

Guttemamma sa...

ja,takk begge deler! jeg pleier alltid å ha rødt kjøkken, tilogmed røde lift gardiner kommer opp her den første adventshelgen. Og treet skal være en mix av alt ungene har laget, gamle ting fra vi var små og nye fine ting!! Bordene pleier å være mer hvite, og jeg har mine hjørner...! men til jul må det røde med synes jeg!!

Hulda sa...

Veldig fine bilder! Nydelig både dette innlegget og innlegget under, fra gangen deres. Jeg er litt blanding når det gjelder jul. Jeg liker å ha både rødt og hvitt, da får man på en måte litt av begge deler. Liker å gjøre det enkelt med røde filthjerter som jeg henger opp til pynt i vinduer, sink o.l. Juletreet pynter jeg med litt av hvert, det er det som er sjarmen. Det er jo så artig å ta fram den gamle pynten hvert år. Jeg liker gammeldags jul, gjerne i Carl Larsson stil. :) Blir nok litt franske innslag her også. Man finner jo inspirasjon overalt..

Hovedsaken i jula; det at Jesusbarnet kom til oss er jo det viktigste å minne hverandre på om.

Ett hem på landet sa...

Vilken underbar blogg du har och vilka fina bilder du visar.

KRAM