fredag 22. mai 2009

Pakke i posten og loppis...

Titter innom på en våt og regnfull fredag...

For en stund siden fikk jeg en veldig hyggelig levering av postmannen på døra. Sånn er det her på landet - da er det kjekt med landpostbud - god service kaller jeg det:0)

Jeg ble så glad - Hespe, en god bloggervenn jeg har hatt siden jeg startet å blogge - hadde sendt meg denne utrolig fine gaven -den inneholdt så mye snadder:0) - og så koselige ord på et kort.

Dette var noe av det hun hadde sendt til meg - I all forfjamselse glemte jeg å avbilde av den lille fine sminkepungen i grå plysj fra Lisbeth Dahl -den den var så skjønn - samt fikk jeg dette fine zink fatet, og med et hjemmelaget skilt til badet, og den lille søte lykten med kors....

Den lille konvolutten med det fine "frimerket" på hadde hun også sendt med - det lukter aldeles nydelig lavendel...
Tror nok Hildegunn har fulgt godt med i timen - he he he .. Jeg elsker lavendel, og den grå fargeskalaen.. Tusen takk nok en gang - jeg bruker alt jeg fikk hver dag - og nyter alt sammen! Kan ikke tenke meg noe koseligere enn å få pakke i posten - denne pakken var spesiell og takk for all omtanken som lå bak den - Jeg ble veldig veldig glad !


Som dere sikkert har skjønt er jeg veldig glad i loppemarkeder og auksjoner. Jeg har fått med meg litt småtterier som jeg fant i en liten koselig antikkbutikk i Halden for kort stund siden. Bildekvaliteten er desverre litt dårlig - fatene og asjettene dere ser her, er lys syrin lilla - ikke blå som det kan se ut som. Det var denne lilla fargen som fikk min oppmerksomhet - og så nydelig den var mot det krakelerte gamle eggehvite fargen.


Det er jo en kjent serie som mange kjenner igjen dette her... Sikker mange som har hatt en god matbit på en slik tallerken.. eller kanskje det er noen som sparer på det samme som meg? Jeg bruker aldri " hvor mye det er verdt" - tankegangen når jeg er ute å handler på loppis. Jeg tar med meg det jeg selv syntes er vakkert i mitt øye. Jeg elsker nok det hvite porselenet aller mest - men med lyse pasteller innimellom blir det en romantisk stemning jeg liker.




Et gammelt råkostjern - kakeformer i alliminium, gammel øse og sleiv ble det også..med gammel fin patina i emaljen. Etterpå skal jeg innom en annen antikkforhandler som bare har sommeråpent. Han åpnet sitt sted forrige helg - og har kun åpent fredag og lørdag. Jeg er så spent på hva han har på lur i dag. Elsker å gå slik å rote og titte i kassene og ikke minst beundre alle de gamle fine møblene han har...
Skal dere på loppis i helgen da? - Kanskje dere finner noe smått og godt? Finner jeg noe i dag -får dere sikkert se:0)...
Kos dere med helgen fortsatt...
Loppisklem Heidi-anitha:0)




23 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Ohh lucky you my friend!!! Very nice gifts you received and very beautiful old stuffs!!! Enjoy your new and old treasures and have a nice week end!!!
Vale

Jes/Vita villa vila sa...

Hej,

Vilken Superfin blogg du har!!! Hit kommer jag gärna igen .)

Jes

gustavianvintage.se sa...

Hej,
Tack för din söta kommentar.
Du får gärna länka till min blogg.
Jag länkar gärna till din fina blogg.
Har samma tallrikar som du har.
Ha en trevlig weekend .
Tittar in till dig snart igen.
Kram Marie

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei gode du :)
såå koselig pakke du har fått frå Hildegunn. Ho virker såå godhjerta ..akkurat som deg ..og mange andre her inne i dette koselige miljøet:):)
Nydelig ting du fekk :):)

Så fine loppisfunn du har gjort òg..glad på dine vegne..og kanskje finn du endå meir i dag :):)

Eg storkoser meg i dag ( som så mange gonger ellers òg altså ;)...men eg lagt rett ut i solseng og høyrt på fuglekvitter..humlesumming...sauer som bræker så skjønt..sett sommerfugler... Gått i sommereng og pluggar markblomster...kan eg ha det bedre. Kanskje eg er litt rar når eg seier dette...men eg er meg sjølv..eg tenkte...kanskje ser pappa meg her eg går og koser meg. Han synest det var så koselig då eg budde heime og gjekk og plukka strå som eg lagde buketter av og pynta med blonder. Begynte med det allerede som tolvåring. Saknar pappa såå ofte..han var en unik pappa og venn for meg...oj..ikkje meininga å bli så sentimental.
No skal eg pusle litt i huset også skal eg besøke tosebola mi (mamma:).. Livet er skjønt når ein får ha det såå godt som vi har det !!!! Såå mykje å være takknemlig for !

Ha det godt gode du :) kos deg vidare :) stor klem frå Johanne

Randi sa...

Heia Heidi vennen!
Å du store,for ein kjempe skjønn pakke du har fått da!!Ja eg skjønna godt at du er stolt av dette!
Jammen er du heldig som bur sånn at du kjem dg på loppis å finn så mykje fint...sukk!
Å du,den kjolen/tunikan du har kjøpt deg var berre kjempe søt Heidi,synst eg ser deg i den!:)
Vil takke deg så hjertleg mykje for di helsing til meg Heidi!Ja livet er som et lotteri....du sovnar om kveld godt fornøgd,og en veit ikkje kva ein vaknar opp til neste dag( heldigvis...).Men ein MÅ satsa på at det skal bli ein god dag,kvar dag! Ikkje alltid det er sånn.Ja å det ser eg at du har fått erfare til gangs og..huff!Men, Men det går som regel bra til slutt:)
No har eg sete/lagt ute på verandan i nesten heile dag og slikka sol;))her er det eit toppers ver,sol frå blå himmel..:)))
Håper det blir sol på deg og snart!!!
Kos deg vidare Heidi!!Håper du finn deg meir fint på loppis idag no da:) God klem frå meg!

H elle K sa...

Hei heldige deg, så vakre ting å få på døren. Kos deg og nyt våren, jeg skal ut å hente mere liljekonvaller, så det er fint til utstillingen i hagen i helgen. Klem Kristin

Vibeke sa...

Hei :o)

Nå begynner det å nærme seg bloggtreffet i Oslo lørdag 6.juni klokken 12 på spisestedet Onkel Donald, Universitetsgaten 26.
Siden jeg trenger å vite hvor mange jeg skal bestille bord til så hadde det vært veldig fint om du kunne ta deg turen inn til meg for å gi meg beskjed om du skal være med eller ikke!

Ønsker deg en herlig helg,
Vibeke :o)

Mitt hvite hus sa...

Så heldig du er som fikk gave fra Hildegunn...hun er en mester med gaver... det var nydelig...
Og dine loppefunn kjære...utrolig vakkert.. nå kom barndomsminner frem...for akkurat dette sette hadde min mor.. dette fikk de i bryllupsgave... det er så vakkert og skjønt...
Og alle de andre sjarmerende tingene... herlig funn Heidi Anitha..

Ønsker deg en fin helg...
måtte solen skinne på oss alle...
klemmer til deg =)

Unknown sa...

Hei og takk for laaang og koselig hilsen!

Så vakker gave, skjønner du ble glad! Det ligger omtanke i slikt... Kos deg!

Jeg har det samme serviset som du fant deler av på loppis, kjøpte det for penger til bryllupet med min x-mann (heldigvis ville han ikke ha serviset senere..). Mangler mange kopper nå, men har asjetter og tallerkener, er veldig glad i dette.

Bloggen din er så koselig, veldig fint med en liten tur ut i Bloglandia en fredags ettermiddag..

Kos deg med helgen, vi snakkes/blogges!
God klem fra Nanni :)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Helt enig; nydelig servise, og så koslig med de gamle kjøkkenredskapene i blekk/metall.

Ha en herlig helg
:)

Marie sa...

Å, så koselig gave! Og så mye fint du fant! Kjempe fine tallerkener!
Ha en god helg!

Guttemamma sa...

Arggg nå forsvant alt jeg hadde skrevet...iallefall:flotte ting fra Hildegunn , og flotte ting fra loppis. Tror jeg må begynne å bli litt mer loppete:-)
Ha en strålende helg,håper regnet slutter snart!!Klem

h.espe sa...

Hei kjære vennen!
Sååååå kos at gaven falt i smak, og så fint innlegg. Gøy å få ordne gave til deg Heidi-anitha, og spesielt fordi du er en veldig kjær bloggvenn av meg, som jeg setter sååååå utrolig stor pris på :o) Hi, hi - skal jo innrømme at jeg ikke har blundet i timen. "Kjenner" deg jo ganske godt etterhvert, men det er jo likevel spennende å se om man "treffer".

Ser av melding fra Duften av en erteblomst at du muligens skal på bloggtreff. Jeg skulle gjerna ha vært der, men reiser til London på seminar den 3. og er ikke tilbake før den 7. Hadde nok vært gøy, men slik blir det altså ikke for meg.

Du må ha en kjempefin helg Heidi-Anitha. Kos deg masse!!!

Stor klem fra Hildegunn

Jenny Oak Fae sa...

Så fina gåvor, och likaså fina saker du själv har köpt..!

: )

Önskar dig en underbar helg!!!

KLEM, Jenny

<3

Magdalena sa...

ooohhhh .... bedårende vakkert , så heldig...!
og loppis happy...? hvem er ikke det av oss...?!
riktig flotte saker og ting,- love it.....

god helg videre~~¨¨ ¨

magny

M sa...

),O
lö,)
l),
l
Tittei!
Kom innom deg ad omveier, ønsker en god kveld i stua!
Veldig fine ting, og pakken inneholdt masse godsaker, heldige du!
Klem fra meg

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

hei igjen Vennen :):)
Koser du deg ? Håper det :):)laurdag og all ting...
Du som har sakna innlegg frå meg..no har eg lagt inn eit( på torsdag:):):)..har mykje meir eg vil gjere der...men ville vise dokke likevel:):)
Ha en fine dag koselig du:):)
goklem frå :Johanne

Anonym sa...

Hei vennen og takk for besøket.. smugblogger på jobb i dag:o))

Nydelig funn i innlegget!!!

Når dere kommer av ferga.. TA RETT TIL HØYRE!!!! kjør forbi politistasjonen (på høyre hand) kjør sakte, litt lenger opp i gata ligger Skidt & Kanel (på venstre hånd).. du MÅ gå innom der.

Vi høres etterhvert.. klem fra mæ

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken mysig överraskning.
Så vackert paket - vilken njutning. Nästan så man inte vill öppna det utan bara få ha det och njuta av det en stund.
Men, innehållet var ju lika fint det.......
Härligt att du hittade så mycket fint på loppisen! Hoppas på att kunna ta mig en tur när jag piggnar till lite grand.
Det kunde ju vara som medicin för själen det, eller hur?
Hoppas du hittade något alldels extra på den andra loppisen!!!!!

Ha en toppenfin helg nu!
Kram kram Mia

Crinoline sa...

Hei Heidi-Anitha. Tenk å få en slik gave på døra;en personlig og gjennomtenkt presang.Masse flott har du også funnet på loppis.Det er en stund siden jeg har vært i bruktbutikker og loppis.Ønsker deg en fortsatt fin hleg.

Anonym sa...

Hadde akkurat hoppet til køys da jeg husket at jeg glemte noen butikker tidligere i dag:o))

I Aalborg - Almuen Antik, Boulevarden 26

I Randers - Leth solgt - husker ikke adressen søk på nettet - de har egen hjemmeside

God natt med dæ..

Tine sa...

ohhhhh...you hate me ;o(
and i hate me too...

But i have so much work all the time and in my firm was someone death. So now i have to work all the time and i forgot you ;o(

I am so sorry ... i really feel bad about that ..

But you will see, tomorrow i make youre's at first ;o)

Lisas hjem og skatter sa...

for en herlig gave!! :) kjempefine ting! Koselig blogg du har altså :)
kos deg med gaven!
klem