tirsdag 12. mai 2009

En deilig dag...





Ønsker alle en fantastisk dag - med et vakkert bilde fra Atlanta Barlett samt et bilde av en god venn av min pappa...I dag varmer solen langt inn i hjertet mitt!

Klesvaksen henger ute i solen- jeg ser dansende små insekter i luften - tror de danser sommeren inn ...


Jeg hører svalene høyt høyt der oppe over engene... Som ingen kan se.. Det tyder på det beste - vi får en varm og vakker og god solrik dag..


Jeg skal frem med bøtte og klut - her skal det bli rent og pent! Og i kveld skal vi kose oss med BBQ ute og kjenne den deilige lukten av sommer med god apetitt - og nyte at vi er inne i den deiligeste tiden.

Mine foreldre kommer - Pappa har en travel tid som birøkter. Han holder til her på gården i
"bierommet" nå om kveldene - og gjør klar nye kasser som skal på bikubene sine. Jeg kaller det bare "bierommet", men det er der han har nødvendig utstyr som skal til for en birøkter. Det er mye som skal til for å få den perfekte honningen ned på glass. Og alltid er det så koselig når honningen skal høstes inn og slynges...

Jeg beundrer biene og det arbeidet de står for - helt utrolig mye de gjør for å skape den deilige honningen til oss - faktisk ofrer alle biene sitt liv for det - Visste dere at biene flyr til vingene er utslitte og ramler av...? De lever bare noen få uker...


For å kunne lage 1 kg ferdig honning må de faktisk fly så langt som rundt jordkloden..

Ja - det var litt av hvert for i dag!


Nyt en deilig sommerdag dere... Og kanskje en deilig fersk skive med honning:0)


Det kaller jeg luksus:0)










21 kommentarer:

Weißer Vintagezauber sa...

Hello Anitha,
the pictures is sooooooo °°wonderful°°!
Many greetings,
Elke.

Magdalena sa...

koselig innlegg,- og vakkert bilde...
god maiklem til deg og dine...

Les Cotrions sa...

Nice post Anita and lovelty photo! Have a sweet day and enjoy your barbeque!
Big hugs
Vale

Tyra sa...

Så vakkert bilde!!
He he hadde nok vært en smuuule nervøs med en bikube i nærheten, jeg da...Men det er vel som med alt annet man ikke er helt sikker på eller kjenner godt... Jeg er feks redd kuer, men har jobbet med egen og andres hester i årevis, uten å være det minste redd dem...
Ønsker deg og dine en solrik dag!!
Klem fra Cathrine

Josefine sa...

Heisan...for et koselig innlegg om biene!! Nydelige bilder også....takk for fin inspirasjon:))
Kos deg i ettermiddag...stor klem

Crinoline sa...

Hei og god ettermiddag. Da lærte jeg litt om bier i dag.Ferskt brød og honning er nam,nam.

Merethe sa...

Stemningen er til å føle på hos deg...Du gleder deg virkelig over de små ting i hverdagen. ER så herlig å høre om.

Guttemamma sa...

Åååå,hører helt hit at du koser deg!! Grillet i dag vi og, og eldstemann satt ute etterpå og gjorde lekser i sola mens mor drakk kaffe!!! Helt herlig og i morgen har jeg FRI!!! Ha en flott kveld også,min venn nyt sol,honning og alt annet vi har å være glad over!!!
stor klem fra Anette

Rummet för välbefinnande sa...

Kära vän! Hoppas du haft en fin dag och att ni fått grilla och njuta nu ikväll!
Tänk det visste jag inte om bin, att de flyger tills vingarna slits ut. Nästan som med mig "fniss"
Ja, du märker att jag är piggare igen va? Idag har jag varit i affären ett par timmar och det var kul att vara där igen, men oj vad sliten jag är nu.
Nu ska jag sätta mig framför TV:n med en god filt över mig och ta med mig en bricka med lite gott att äta.
Nu ska jag bara må gott och läsa, se på TV.....
Kram kram Mia

Viola sa...

Vilka ljuvliga bilder både påd et rosa stillebenet och de rara bina, min syster och man har oxå bin och här ska det bli god honung, hoppas du har njutit utav din dag min vän, klem VIOLA

Mitt hvite hus sa...

Herlig innlegg... ja da lærte jeg noe iallefall. Da skal biene få leve hos meg..selv om jeg ikke er så veldig glad i de.. men med et så kort liv fortjener de det...
Jeg beundrer de som jobbe rmed bier...at de tør spør du meg..
men honning er kjempegodt

Har nydt ettermiddagen ute..helt fantastisk..

varme mai klemmer Kerstin

Lilla huset på prärien sa...

Jamen visst är de fantastiska bina!! Vad roligt att höra lite om din pappa hans arbete. Kul att vi båda har släktingar som håller på med bin! Såg du min gamla bikupa som jag hittade? :)

Här har solen ocskså skinit idag. Så härligt har det varit. Har hunnit tvätta lite också.

Hoppas du får njuta några dagar till!

Kram Jenny

Nova sa...

Veldig vakker blogg:)Håper det er greit at jeg legger en link hit på siden min. Ha en fin kveld:)

Anonym sa...

Hallo vennen.

Innom som snarest.. håper du og dine er frisk og har det bra.
Regner med du har litt å styre med nå...

Klem fra mæ

H elle K sa...

Hei Heidi - Anita, så vakkert du skriver om dagligdagseting, blir helt rørt jeg.. Dette viste jeg ikke om biene. Kos deg i de nydelige Mai dagene. Klem Kristin

Lisemoren sa...

For et koselig innlegg, nå kom jeg i skikkelig sommerstemning : )

Viola sa...

Härligt att höra av dig igen, har packat och vägt Jesusfiguren och den väger inte mycket så det blir inte dyrt att skicka, frakten kostar 87 kr, kram VIOLAN

Tulipa sa...

hej!
Jag blir så glad för dina fina hälsningar.
Det du skriver är så bra och jag tycker du verkar vara en underbar människa!

Vackra bilder.

Jag har aldrig smakat färsk honung. Kan tänka mig att det smakar gudomligt.

Tur att vi människor slipper springa tills benen ramlar av.

Kram Mariette

Det vita dårhuset sa...

Jag bara njuuuuter av att läsa dina inlägg Heidi-Anitha =)

Du skulle bli låtskrivare med det ordförrådet gumman!
Eller dikt skrivare?!

Visst är livets minsta ting helt faschinerande!

Ha det gott och ta hand om dig!

Min mamma är hos moster i Rjukan för att fira 17:e maj så GRATTIS i förskott ;)

Kramar Erika

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
thanks for your nice comment.Yes it is my garden.
Good night,
many greetings,
Elke.

Vintage sa...

Alltid lika underbart att titta in här!Underbara bilder! Kraam Susanne