mandag 8. september 2008

Går fort mot jul.....

Hei!



I dag er jeg virkelig i julemodus....Våger jeg virkelig si at jeg går her å kribler etter å sette på julemusikk og sette i gang med små forberedelser?? Er det noen andre som er like jule-yre som det jeg er?.

Jeg har alltid vært og er veldig glad i julen. Det er en spesiell tid fyllt med små magiske øyeblikk og deilige lukter og små gleder i huset... Litt krdder i hverdagen kan man si.
Julen har selvfølgelig forandret seg mye etter hvert som vi har fått barn også... nå er det gleden i barnas øyne og forventningene om nissen og julegaver som gjelder for dem!







Cornelia er 3,5 år og begynner virkelig å glede seg over å pynte opp, og bake og ikke minst at julenissen skal komme. Ettersom vi bor på gård, så passer det så fint med å ha en nisse som kommer oppe på låven her hjemme, gjett om det er stas til jul... Føre juletider ser vi at det lyser oppe på låven igjennom sprekkene på låveveggen...da er det nissen som har kommet om kvelden og sitter å lager julegaver..Også tegner vi tegninger til nissen, og legger ut til han i fjøset som han henter:)



Jeg gleder meg så utrolig til juleboken fra Jean d arc! Jeg tror den er like om hjørnet i butikkene nå...det blir masse inspirasjon til hvordan jeg skal julepynte her hjemme! Det går jo så fort mot november...da er julen her for min del..!


Håper alle tar seg tid til å kjenne litt på forventningen og gleden frem til jul. Snart kan vi dra frem vakre papir, vintage-bilder, litt glitter og vakre stoffer og lage noe fint til den hærlige høytiden! Ønsker alle en deilig høstdag..Skap nye minner hver dag!

1 kommentar:

Line sa...

Takk for den koselige kommentaren bloggen min (¨,) jeg er nok ikke den Line'n som står bak Roser & Rot.

Skikkelig julestemning hos deg idag. skjønner godt at du gleder deg. Det må jo være fantastisk å feire jul på gård med små forventningsfulle barn og nissen på låven!