søndag 24. august 2008

Travle dager




Hei kjære bloggere:)


Hvordan har dere det? Nyter dere de siste sommer-dagene med sol og late dager ute? For å være helt ærlig så syntes jeg at det skal bli godt med skikkelig høst nå- med rolige dager, hvor man kan ta det litt roligere med god samvittighet! Hadde det ikke vært for intens veps, hadde jeg nok tatt med meg barna mere ut, men det er nesten håpløst å være ute for små romper som går uten klær....

Som "bondekone" er sommeren den tiden på året som jeg er mest alene, uten mannen tilstede i hjemmet. Det vil si at det er den mest travleste tiden for han å få inn alt korn i treskeperioden, og all pressing og pakking av baller (gress til dyra) som vi må ha til mat til dyra for vinteren. Så det er mange grunner til jeg gleder meg til alt roer seg... kanskje vi kan få litt familiefølelse igjen...bare spise middag i sammen og ha 1 time på kvelden hvor vi kan kose oss å slappe av i sammen. Det betyr så mye, men som er en skjelden hærlighet her hjemme for tiden.


Men nok om min alene -tilværelse... Mens jeg går her i heimen med ungene da... får jeg mange tanker om hvordan jeg vil ha det rundt omkring her i huset. Først på lista må jeg selvfølgelig få malt den stygge trappen ned i fra 2.etg... den skal bli hvit.

Men nå har jeg virkelig fått blod på tann... jeg vil rive ned alle kjøkkenskapene mine:)! Mange vil kanskje si du er gaaaaal.! Ja, kanskje en smule... men du verden så koselig det blir! Jeg vil sette opp enkel hvit panel og kjøpe hylleknekter så jeg kan lage fine hyller til å sette frem asjetter, de fine franske glassene mine...min suppeterrin, og stettfat og mye annet koselig som jeg vil heller vise fram, enn å gjemme inni den gamle kjøkkeninnredningen. Det vil bli en åpen og fin løsning, samt at kjøkkenet vil virke mye mere luftig og åpent, og jeg får frem alle de fine detaljene jeg er ute etter!


Men som dere vet bor jeg ikke og styrer dette huset alene, så jeg får stryke min kære mann på ryggen og be på mine knær... om litt hjelp og støtte til å få det til! Rimelig blir det også:)!


Vet ikke helt hva jeg skal sette inn av bilder i dag...jeg skulle vært flinkere med det kameraet mitt..men det får bli noen bilder i fra spisestuen...Tenkte jeg skulle legge på en ny ren duk å skifte litt ut av detaljene på bordet i dag... det er så lite forandring som skal til for at det skal bli "litt nytt" der inne! Joda, hurra... glemte å fortelle at de nye gardinene og lampeskjermene i fra Housedoctor har kommet til butikken som jeg har bestillt for lenge siden! Så denne uken lover jeg dere bilder i fra spisestuen med nydelige hvite gardiner og nytt tilbehør! Som jeg gleder meg! Ååå, jeg har en snill mann:) Takk Raymond:)


Ønsker alle en deilig kveld- tenn lys:)!

2 kommentarer:

Line sa...

Ååå for en koselig blogg du har!!
Herlig å lese om livet på landet :) Håper det er ok at jeg linker.

Fabrikken sa...

Heisann
Ja nå skal det bli litt herlig med late dager inne, mens det pøser ute :) Sommer er bra, men er glad vi har flere årstider her i Norge. Gleder meg litt nå til varme pledd, kakao og masser av stearinlys. Mmmm

Klem fra nr. 5