onsdag 27. august 2008

Lavendel- min favoritt!


Hei kjære bloggere!


Så har det blitt kveld igjen, og helt mørkt ute...og klokka er jammen bare 21...Begge ungene har akuratt sovnet og jeg nyter en iskald iskaffe! Ikke bare bare å få roen når tenner skal frem og greier på veslemann! Både han og jeg er vel ganske slitene og stressa når det står på som værst!


I dag ser dere bilder av min favoritt her hjemme i huset.. eller kanskje delt 1.plass med oliventreet mitt..Jeg elsker lavendel og har hatt store krukker med det ute i sommer, men lukten er nesten bedre innendørs syntes nå jeg da! Så godt å ha i en liten vakker stoff pose på nattbordet....i undertøyskuffen eller som jeg har den bare liggende til pynt i stua. Jeg har et nydelig badeskum og boddylotion og badesalt og, fra Durance,som jeg anbefaler på det sterkeste!


Kanskje jeg kan spørre dere til råds i dag? Som sagt er jeg så glad i mine oliventrær. Jeg har 2 små og 2 store på stamme... men nå har det ene største treet mitt visnet... hva kan jeg gjøre? Alle bladene har falt også.. Kommer det seg igjen eller er det bare å kvitte seg med det? Så synd for jeg er jo så glad i treet mitt...


I dag har jeg hatt "hjelp" av vesla mi, Cornelia. Har gjort rent i dag og lagt på litt nye duker og sånt. Jammen blir gamla gammel i morgen...29 år, hi hi..begynner å hjelpe da:). Jeg og min gode venninne Gardia skal på Mormors cafè i gamlebyen i Fredrikstad å kose oss i ett par timer. Raymond har tatt på seg å ha ungene litt så jeg får meg en liten tur, kjempekoselig! Gleder meg, kanskje det blir et glass rødt og en god kaffe til maten:) Anbefaler om dere har mulighet en gang å stikke innom der.

Gamlebyen er noe helt for seg selv her hjemme i Østfold. Koselige smale gater med en svunnen tid... mange minner som sitter igjen i gammel brostein der... Gamledagse deilige butikker og lukt av nybakt fra bakeren. En aldeles vakker blomsterbutikk, kombinert med takeaway kaffe og kaker... og for å ikke glemme interiørbutikken på hjørnet- Mimosa interiør.


Jeg skal ta med meg kamera i morgen, kanskje jeg deler noen bilder med dere på dagen min når kaffegjestene går for kvelden.


Ønsker dere alle en vakker kveld i høstmørket!

1 kommentar:

Vintage sa...

Tack för tipset och titten hos mig..Vad fint du har det,underbart..Kul med nya bloggar.Jag länkar dig.Största kramen Susanne