mandag 18. oktober 2010

I mulm og mørke..


Alle foto Heidi-anitha

På utsiden hører jeg vinden suse i epletrærne i hagen og regnet trommer på ruta her jeg sitter.
Så godt å kunne sitte inne da.. og se inn på stearinlysene som brenner, fyre og ikke fryse...

Skikkelig høst følelse i dag, og det har virkelig blitt tidlig mørkt om kveldene nå..



En gammel nattkjole jeg har arvet etter famile henger med en krans av Euqalyptus. Lukter så utrolig godt - selv lenge etter den har tørket også.
Man kan lure hvem har drømt sine innerste drømmer i denne om natten?



Noen som har begynt med juleforberedelser enda? 
Julegaver kanskje?
For min del, syns jeg nesten førjulstiden er den beste... Enda det er en stund til den begynner enda, kjenner jeg at det ligger og ulmer litt i bakhodet. Da alt det koselige venter.
Lage pepperkakehus med ungene, pynte med hyasinter, pakke inn gaver, gå på julemarked og spille mye koselig julemusikk.
Håper jeg får høre Sølvguttene i år.
De gjør julen for meg...

 På min gamle speilkommode i stua har jeg satt noen av mine gamle flasker jeg samler på, sammen med noen lysestaker og en kjær karaffel jeg har.
Koselig å samle ting man er glad i,  i små grupper. Effektfullt og enkelt.

Håper alle får en vakker ny uke der ute i den store verden..
Eller den lille du skaper hjemme selv, med de du er glad i..
Varme klemmer i kveldsmørket

Heidi-anitha

32 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

HEISAN.. SKJØNN NATTKJOLE DU HAR... OG EUKALUPTUS KRANSER ER SKJØNNE..

NEI JEG HAR IKKE BEGYNT Å TENKE JUL RIKTIG ENDA...MEN FØLER SOM DEG AT FORBEREDELSENE ER KJEKKEST..

kLEMMER 0)

Hjertedamas blogg sa...

Joda, her har jeg begynt å strikke julegaver til barnebarna:DDDD Vær så snill og fortell meg hvem som synger den fantastiske musikken:DDDD Går rett i sjela mi:DDD klemz

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, nu börjar jag faktiskt längta lite efter att lyssna på julmusik, dricka glögg, tända levande ljus och pyssla. I år hoppas jag verkligen att jag kan gå på någon mysig julmarknad för det gör så mycket för stämningen.
Nu ska jag ställa i ordning lite grand här för jag har köpt ett så underbart bord....
Det är ju allra roligast att dekorera och styla, eller hur?
Ha en fin kväll!
Kram Mia

MissMette sa...

Hei Heidi-anitha
Stemningsfulle bilder du viser, det er bare såååå koselig med levende lys, og så varmer de så godt :) noen juleforberedelser er ikke begynt her ennå… bare titter litt i magasiner og slikt etter inspirasjon :) Ønsker deg en fin kveld videre, klem fra Mette

Maya sa...

Så vakre og stemningsfulle bilder! Synes det er så koselig at du har begynt å blogge igjen. Får masse inspirasjon av å titte innom deg. Ha en fortsatt fin uke. Klem Maya

Merethe sa...

Førjulstiden er en herlig tid. Særlig når man greir å gire ned og ikke stresse med ting. Her begynner vi tidlig med ting. Har allerede kjøpt inn noen julegaver. Lager litt juleting innimellom og kjenner at jeg koser meg. Lune fine bilder som reflekterer kos og hygge. Ha det fint! :) klemmer

Alven sa...

Hei :-)

Stemmnningsfulle bilder :-) Prøver å finne litt julestemning for å kunne lage litt produkter til messe..men kjenner jeg sliter litt med den stemningen...må nok finne fram noen fine blad fra i fjor,så kanskje inspirasjonen kommer :-)

Ønsker deg en flott dag :-)

Huis, Tuin en Quilt sa...

It's not christmas yet, but just like you, i can't wait for the holidays to come!!!
Just like you (again) i love the dark evenings with all candles burning!
Allready thinking how to decorate my christmas-home... the christmas music in my head... all the delicious food...
In Holland we celibrate Sinterklaas before Christmas, so the christmastrees will have to wait till after 5 december when Sinterklaas is getting on its boat back home to Spain...
After then we can decorate our homes with christmastrees etc.

But dreaming about it gives such pleasure allready...

Warm greetings, Susan.

(sorry for my bad english)

A-H sa...

Hei på deg!
Ja her har jeg såvidt begynt, iallefall med planleggingen;) Noen kalendergaver er i boks også;)
Er så koselig med denne førjulstiden, fantastisk!!

Ha en fortsatt fin høstuke:)

PIONPIA sa...

Fine bilder - som vanlig!
Flinke du;-)
Og nå er det så kos med lys på kveldene... masse lys!!
Snøen kom her i natt.. så litt julestemning hadde jeg faktisk når jeg gikk på jobb...
og nå sitter jeg her og fikk akutt lyst på mandariner...
nam nam...
Førjulstiden er utrolig koselig!
Gleder meg til den..
Ha en fin dag!
Klem

Randi sa...

Heisann du søte Heidi Anitha!
Ja.Ja.....du svikter aldri med dine søte,fine bilder,og din hjerte gode tekst her inne!!
ALLTID kjekt å få komme på besøk til deg!Du har no så mykje fint å vise fram og du!!
Jul ja......sjølv når snøen daler ned ute no,må eg berre innrømme at eg prøver å halde litt igjen eg da,eg vil vente til nov.eg:))))Men det er no snart det og da...hihi
Men at dette er ei fin tid,ja uten tvil!!:)
Eg HÅPER at eg snart kan få kaste stavane mine så eg kan få leve normalt igjen her.....sukk!!
Men ting skjer......er drit spent!:o)
Ja.Ja...
Håper eg høyrer frå deg Heidi!

Mill.klemmer frå meg til deg!

Min Still By Maia sa...

Nå kjente jeg at jeg gleder med VELDIG til jul! Tusen takk for inspirasjonen. Masse stemning i disse vakre bildene.

MAIAklemmer

Alven sa...

Hei :-)

Så flotte og stemningsfulle bilder det var her inne hos deg :-)


Ønsker deg en flott ny uke :-)

Bleudelavande sa...

Ooohhh such a beautiful atmosphere!!! Have a nice weekend

Unknown sa...

hi, nice to meat your blog, it s realy great, I like it much, big hugh Kathrin

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
tittar in o önskar dig en superfin helg
vilka vackra bilder du bjuder på
kram Tina

pas cher air max 90 sa...

Hello,nice your blog.

all star converse pas cher sa...

i love it

chaussures air max 90 sa...

Je viens juste de tomber sur votre travail. Je suis sans voix.
Quel talent vous. Vous êtes source d'inspiration.

Anonym sa...

nice job.keeping.

Lunettes de soleil Carrera sa...

thank you for sharing,nice.

new era magasin sa...

mine gamle casquette burberry flasker jeg samler på, sammen med noen lysestaker og en kjær karaffel jeg har.Koselig å samle ting man er glad i, i små grupper. Effektfullt og enkelt.

chaussures air max 2010 sa...

je vous remercie pour votre partage, j'aime ce poste. grande

Anonym sa...

this is good blog iphone case
iphone cover

chaussures mbt sa...

nice !

Lunette de soleil Chanel sa...

vous fashion.thank pour le partage

montre pas cher sa...

That one is slightly bent. Nothing a little hot water montre casio pas cher can’t fix. The gray is a bit dull, but it does a good job of conveying metal. I have a slight problem with the thickness of the blade, though. T

Robes Ed hardy sa...

vous fashion.thank pour le partage

Mikey Fuller sa...

Everything is very beautiful! If you haven't heard (or read) my kitchen is featured in the September 2011 Romantic Homes magazine!

~Mikey @ Shabby French Cottage
www.shabbyfrenchcottage.com

chaussures air max terra-ninety sa...

Bonjour, votre article est magnifique, j'aime beaucoup, merci pour le partage.

Veste abercrombie sa...

vous fashion.thank pour le partage

wäschewerkstatt sa...

I enjoy the first time on your blog!
Wunderfull deco,
christmasgreetings from Germany
Andrea