lørdag 18. juli 2009

Innekos og noen tanker....

Ja - så drypper det tunge våte regndråper ned utenfor vinduet mitt...Det er helg -men det er da bare til å gjøre det beste ut av sommeren alikevell.

Tenner noen lys. Skal lage litt god mat og bare kose og slappe av i sofaen i kveld.
Syntes nok egentlig at regnvær er sjarmerende på et vis jeg da - får meg til å tenke på høsten og alt hva den gir... Gleder meg faktisk litt til å gå tur med vakre høstfarger rundt meg ute i naturen. Kjenne den friske lufta og alle de NYE duftene som kommer....

Ta med termos ut med varm god buljong og plukke inn vakre kastanjenøtter og eikenøtter sammen med småtrolla...

Ta på en ny hærlig strikket jakke fra NOA NOA sin høst...og skape stemning inne med alle dem man er glad i.. Så vakker egentlig en vanndråpe er.. Når den faller i en vannpytt.. spretter den faktisk litt opp igjen.. lager noen små ringer rundt seg før den blir borte... Mye man kan oppdage og kose seg med , bare man har tid... Tid til å se - lytte og føle.

Tror høsten vil gi meg mye i år. Tror noen nye farger i interiøret skal få flytte inn til meg ... Spennende! Ikke mye som skal til - lurer på hva dere tenker - liker dere høsten, som meg?

Kanskje et ømfintlig emne å ta opp midt i høysommeren, og sikkert sommerferie for mange:0)Ble bare så i stemning her...

Bildet mitt i dag er fra en av mine nye "funn" i sommer.. :0)

Uansett vær - kos dere og nyt helgen!

Sommerklemmer fra meg til dere...

18 kommentarer:

Hulda sa...

Hei Heidi-Anitha! Så skjønt det ble i vindfanget deres. Ser faktisk nesten likedan ut i gangen her. ;) Det er jo så fint. Falt for den fiskekurven din. Så skjønn! Jeg liker også høsten, men klamrer meg til sommeren enda en måneds tid. :) Det har regna hos oss også i dag, men det var bra, for jeg fikk malt både tak, vegger og golv på arbeidsrommet. :)

MODERN COUNTRY sa...

Hei Heidi-Anitha!

Tuuusen takk for alle alldeles herlige ord du legger igjen inne hos meg! Du er en solstråle og gledesspreder!! Og det mener jeg oppriktig. Du gjør meg uendelig glad du :)

Har tenkt på deg i flere dager, at jeg skulle tatt meg en tur inn, og nå endelig altså. Ja du det kan være skikkelig hyggelig med regn og gråe dager, bare tenne lys og krølle seg opp under et vakkert teppe.

Skal si jeg blir Inspirert av bildene dine til å gjøre mitt aller beste. Til å skape noe nytt. Du kan du som ingen annen, lage til fine arrangementer og strø om deg med hjemmehygge. Jeg skulle tatt meg en tur! :)

Jeg har jo fundert den siste tiden, bytte ut noe av det hvite til fordel for en litt røffere og varmere stil. Altså blande det hele, til en mer personlig miks. Litt av en utfordring, for det er ikke mange steder man kan finne det jeg er på utkikk etter i nærheten.

Nei, nå venter det mat og vin. Håper du får en riktig hyggelig kveld, og det skal vel la seg gjøre i et så vakkert hjem. (det rima, hihi) Nyt kvelden din!!

Varm klem
Aina

MODERN COUNTRY sa...

Du, jeg gleder meg sånn forresten til neste Vakre hjem, enda en reportasje fra det fantastiske hjemmet til Nina. Inspirerende!!

Klem

Min Still By Maia sa...

Hei Kjære Heidi-Anitha!

Et nydelig innlegg med en fin tekst. Likte spesilet godt det med regndråpene :) Ja, i dette været er det jo naturlig å tenke på høsten. Jeg liker høsten veldig godt jeg! Men den er enda mer velkommen etter en lang og solfylt sommer. :) Så vi får håpe solen snart titter frem igjen.

Mange klemmer fra Maia

Viola sa...

Tack för din underbart rara kommentar..den värmde verkligen..har samma väder som du..sitter nu en stund i soffan med tända ljus..känns lite höstaktigt faktiskt...önskar díg en fortsatt skön helg, många kramar din VIOLA

moa sa...

...innekos og noen tanker, er alltid godt synes jeg...!
koser meg masse inne nå, når det pisker på ruten...tenne et lys, noe godt i koppen mmmmm.....
stuen blir hvit...panel på veggene, og gulvet er et gammelt tregulv som skal males hvitt :0)
...gleder meg, når vi er ferdig!
klart jeg skal vise bilder etterhvert...
kos deg videre, du også!
moaklem

Anonym sa...

Hallo vennen og takk for hilsen..

Høsten er min favoritt nettopp pga av fargene..og duftene...jeg liker den kalde klare luften sånn like før frosten setter inn.. deilig!!!

Joda, regnvær er godt vær til å være inne i men, jeg takker gjerne ja til noen soltimer:o)) har ikke vært for mange av de her i år..

Tente mange stearinlys ute i går mens jeg satt å kikket etter uværet som var meldt.. tenkte jeg like godt kunne kose meg før det braket løs:o)) Det passerte oss, men i følge medlinger kommer det med full styrke i morgen;(((

Kos dæ du min venn.. klem fra mæ

Lilla huset på prärien sa...

Hej Heidi-Anitha!

Åh vad jag är glad för alla dina härliga kommentarer! Jag kom hem från Dalarna igår och njöt så av att få träffa barnen igen. Har verkligen haft det helt UNDERBART och njutit av varenda sekund. Vilat, läst böcker, gått på hur mycket loppisar och auktioner jag har velat, ätit gott och sovit gott... ja det var väldigt välbehövligt. Det har regnat och varit sol om vartannat men det har varit ganska lagom tycker jag :)

Håller med Aina om att du är en riktig solstråle och glädjespridare! :)

Stor kram Jenny

Randi sa...

Heia på du Heidi vennen!!
Håper du har og har hatt ei god helg så langt!Har skjønt at dokker har hatt regn i bøtter og spanner der nede...huffa!Her har det renga aldri så lite i natt,men det er fint no:)Oss sat ute på verandan til langt på natt oss,kjempe kosligt! No skal oss opp i fjellet her å plukke blåbær,har alt vore på sjøen å dratt krabbeteiner no,masse fin krabbe!:)
Heilt enig med deg Heidi,hausten er ein favoritt av meg og ja,da nyter eg fargane og lyset!!Ikkje minst det å tenne masse masse stearinlys.....det er kos det!:-)
Å den teksten din var berre kjempe søt..sukk!
Det er så mykje ein kunne skrevet til deg om div,men ikkje her på bloggen:o) Oss "snakkast" håper eg!
Ha ein fin søndag Heidi,kos deg ilag med dine!!
Søndagsklem frå meg,Randi

Tyra sa...

Heia!
Så nydelig lavendelkremmerhus! Og så flott vindfanget ble! Faktisk ikke så helt ulikt hvordan min egen gang ser ut, etter at jeg "reddet" den fra oransjebeisete vegger(!!).
Den veska fra JDL har jeg siklet på, den er rålekker!
Ha en deilig sommer videre for deg og dine!
Klem fra Cathrine

Anonym sa...

Ja, vad ska man säga? Det kan inte bli vackrare än så här! Din blogg är en gåva i cybervärlden!

Sa Agneta från Österlen

Vibeke sa...

TUSEN TAKK for varmende ord fra deg Heidi-Anitha, SÅÅÅ koselig at du liker deg inne hos meg!:)

Roser er et must ja, jeg er spesielt svak for Austin rosene...Den jeg har bildet av i innlegget heter Abraham Darby og den lukter like nydelig som den er vakker!

Nå har jeg akkurat laget pannekakerøre så om en liten stund skal vi kose oss med varme pannekaker, is og friske jordbær-mmmmmm :)

Klemmer

Unknown sa...

Hei Heidi Anita
Så fine bilder du viser, det er viktig å hygge seg inne selv om regnet siler ute. Jeg har også tent lys, tatt fram en god bok og hygget meg inne i det dårlige været.Fortsatt god sommer.
Klem....Ellen

Unknown sa...

Tenker at vi to lærer av hverandre jeg :O) Hjemmet ditt er perfekt som det er, men jeg kjenner igjen tankene... Vi ser oss litt blind rett og slett. Ser ikke lenger hvor fint det egentlig er. For jeg VET at det er aldeles vakkert hos deg Heidi! Men, alltid moro med litt forandrandringer, utvikle det videre på en måte ;O)

Idag har jeg malt 3 damer til. En til Alexandra og 2 til butikken. Prøvde å møblere om i stua, men det funka ikke :O( Satte alt på plass igjen... Eneste som kom ut av den prossesen ble nyvaskede gulv. Fant mye rart under sofaen he,he..

Ønsker deg lykke til imorgen Heidi!
Selv skal jeg nyte dagen :O)

Ps! Vindusfriser kan bestilles vet du... :O)

Stor klem Susanne

Guttemamma sa...

Hei vennen!!Ble så glad da jeg leste det du skrev hos meg...og nå har jeg kost meg med de vakre tankene og bildene dine!!! Gleder meg alltid til høsten jeg, elsker den årstiden, frisk luft, fargene, at det går mot jul og ikke minst at jeg ble sammen med min kjære en høst for 15 år siden....klem fra regnet

Maliva`s verden sa...

Hei....titter kjapt innom..Du spurte om jeg selger byster.Ja jeg har en igjen i lys tre..som jeg selger til 990,-Ønsker du deg en slik en,er det fint hvis du gir kjapp tilbakemelding.Har flere som er intr.Evnt,frakt kan vi komme tilbake til:O)
Nydelig bilder som alltid her inne hos deg...klem fra Maliva

Stina sa...

Så mysigt.:-)

Marie sa...

Du är verkligen speciell, dina kommentarer får mig alltid så glad för det känns att du menar varje litet ord du skriver. Tack för dina värmande rader hos mig!

Även om jag älskar sommaren så är hösten min absoluta favorit, det har det alltid varit. Gillar den klara luften, de vackra färgerna, de tjocka tröjorna, alla tända ljus och mycket, mycket mera.

Du har alltid så vackra bilder, jag tycker ditt hem är så fantastiskt fint, helt underbart!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie