fredag 31. juli 2009

Forandring fryder...



Om dere tittet innom meg forrige uke så dere denne saken her...Nå har den fått en ny drakt og den har kommet i en litt bedre stand! Nå er den ferdig!


En ny farge har inntatt stuen - og jeg koser meg med forandringen. Syns det kan være godt å skifte litt i miljøet innomhus av og til - og med litt tolmodighet og noen natte timer med sparkel og maling blir det ganske ok...



Dette er jo egentlig et skrot -skap som jeg fikk kjøpt for en billig penge hos en antikk forhandler for et par år siden. Den har stått på lur i kjelleren og jeg har hatt den i bakhodet hele tiden. Det var på grunn av det gamle falmede speilet jeg ble litt forelsket i denne gamlingen her.. Litt sotete og sånn passe shabby som jeg liker det..


Fargen er noe jeg har kommet frem til selv - med utgangspunkt i en gammel stol jeg har med orginal farge og patina -og en farge Jeanne dàrc har på endel av sine møbler i sin kolleksjon...Syntes vel den blir litt eksta fin med litt effekt av litt pussepapir her og der


Jeg er nok ingen malermester - men det er alltid morro å kunne gjøre det beste ut av det man har. Det er godt at man kan bruke de våte og kalde sommerdagene til noe hyggelig. Jeg koser meg inne i dette været - og har brukt malerkoseten flere steder - utrolig hvor lite som skal til!


Forandring fryder:0)


God helg til dere som titter innom meg - jeg håper å ha litt tid til dere i helgen også!


Store klemmer Heidi-anitha










15 kommentarer:

Solveig sa...

Så nyyyydelig skap du har!!! Og jammen er du dyktig med malerkosten også! Skikkelig inspirerende bilder du viser. Nå får jeg også lyst å pusse opp!
Nydelig blogg du har!

Ha en flott og kreativ dag :o)

Klem fra Solveig

Les Cotrions sa...

Great work you made my friend! It looks faboulous and so nicely arranged with all your lovely stuffs!
Happy week end!
Vale

Anonym sa...

Hei Heidi Anitha:)

Så fint skapet ble.. Var litt spent på hva du holdt på å male:)
Det er utrolig hvor finne de gamle møblene blir med litt maling..
Er på jakt etter en gammel komode som jeg kan ha på sove rommet. De gamle komodene er så fine, flere detaljer på enn de nye..

Ja sommer er det lite av på sørlandet om dagen, det minner mer om høst... Blåser og regner:(

Du må ha en super fin helg, kos deg masse:))

Klem Anita

My home is my Castle sa...

LEKKERT.... !!!
Skapet ble virkelig flott og jeg synes du har vært kjempeflink :)

Klem,Kari

Mitt hvite hus sa...

Skapet var kjempefint...likte speilet jeg også... og hadde nok flat for skapet ja....uten tvil...
Moro å pusse litt opp og forandre litt..
Vakre bilder...Nyt helgen ...håper solen titter frem hos alle denne helgen
Klem Kerstin

Det vita dårhuset sa...

Hej min själsfrende =O)!
Hur har du det?
Jag har inte gjort någonting på fleeeera dagar nu =O).

Städat har jag naturligtvis men inte rört penseln eller något annat.......
Ska sanningen fram så orkar jag faktiskt inte =(

Jag har nog gått för långt den här gången och klivit in i den underbara väggen!

Man vill ju så himla mycket !!!! Eller hur?!! Jag bara bubblar av ideer men kroppen och tiden hänger inte med riktigt *ler*

Men som jag sa.... Jag måste försöka vara nöjd med det jag redan har! Varför ska det vara sååå svårt?

Jag lyssnade på en man som gästade Oprah för ett par år sedan och han gav tipset att verkligen vara i NUET. Att bara koncentrera sig på det man gör och jag brukar tänka på det när jag är med mina barn.

Och faktiskt så känner jag mig lyckligare och kan insupa varenda liten känsla och detalj barnen ger ut. UNDERBART!!

Ofta är jag för stressad och leker med barnen sammtidigt som jag har tankarna någon annanstans och det blir inte detsamma..

Och tiden med barnen går så fort! Inte sant?! Snart är de stora och vill inte alls vara med mamma *fniss*

Min 5-åring har redan börjat bli generad över mammas pussar om lekkamraterna ser på =O)

Nej, vad jag ska göra är att köpa mig en spik matta! Hoppas att den kan ge mig lite ro..*skrattar*

Älskar din skänk! Kommer från äppelserien va? Tittar ofta på dom möblerna ute på blocket men har inte hittat någon för rätt pris än.

Det som väntar på något gott.....

Ha det bra Anitha och städa INTE idag nu!
Kanske du och jag kan komma överens om en dag vi kan ha städfritt hemma?

Skulle inte det vara en bra grej?!!
Då vet jag att Anitha inte heller städar idag så då ska banne mig inte jag heller göra det =O)

Många gosiga kramar Erika

Yvonne - Frl. Klein sa...

I discover your blog and their are so lovely pictures!
Have a nice weekend!
Many regards, Yvonne

Merethe sa...

Skapet ble så vakkert. Du verden hva maling gjør. Også så fint du pyntet oppå. Du har en herlig stil som jeg liker godt. Inspirasjon å følge bloggen din. :) Ønsker deg
og din familie en nydelig helg.

Anonym sa...

Virkelig vakkert.... å du er så flink til å dekorere...
God helg til dere alle!

Hilsen Linn...

Guttemamma sa...

Den "gamlingen" om er jo vutrolig vakker Heidi-Anitha!! Alt du steller istand blir jo grøssende vakkert og utrolig inspirerende skal du vite!! Jeg kan jo ikke fordra å male....så blir alltid imponert av dere som faktisk koser dere med maling...:-)
Jeg skal til Halden på grenserittet i morgen (ikke jeg som skal sykle altså...) og MÅ jo i butikken "din". Er den på sydsiden eller nordsiden, og er du på jobb????
Stor klem fra Anette

moa sa...

hei og god fredagskveld -
...kan ikke du male...!!!!!
å, jodu det kan du! ..denne ble jo helt nyyyyyyydelig heidi-anitha!
..så vakkert med det speilet mmmm..ja det møbelet kunne jeg ha tenkt meg!
har dere fått kanin!?..så koselig for barna da ( og deg også, selvfølgelig, hihi..)
jeg har jobbelørdag i morgen, så helgen starter ikke før klokka 15 i morgen for meg..
kos dere - moaklem

Crinoline sa...

Hei Heidi-Anitha. Sukk,dette skapet ble virkelig vakkert. Skulle veldig gjerne ha hatt det selv...Ønsker deg en fin helg.

Vibeke sa...

du kan da male, knallfin ble den kjære deg- fliiiiiink du :)

nydelige roser i innlegget under her og så gøy å treffe en blogger som det klaffer så med!

TUSEN TAKK for koselige ord fra deg Heidi-Anitha,

klemmer i fleng

Viola sa...

Hejsan..nog är du en målarmästare alltid..så vackert skåpet blev när du målade om det...vackra bilder..visst blir man glad över ljusa vackra ytor..hoppas solen lyser även på dig, ha en skön helg, klemmer

Anneli sa...

Kjempe nydelig skap du har fåttt deg <3 For en luksus å komme over noe sånt! Det er litt godt å høre at du har hatt det stående en stund før du fikk gjort noe med det.. Her er det mye som står på vent for tiden, har liksom ikke arbeidslyst til å komme i gang! Men det tar seg forhåpentligvis opp (: Jeg finner i alle fall mye inspirasjon i bildene dine <3

Ja nå er bryllupet til min venninne overstått og alt gikk så fint (:
(Skal legge ut bilder av både kaken og brudeparet i løpet av dagen)

En strålende helg ønskes!
Kos deg så masse (:
Klem fra Anneli <3