tirsdag 19. mai 2009

Natur terapi...

For meg så er naturen så vakker nå - så jeg kan knapt forklare den følelsen som jeg får- når jeg står i et lite hjørnet utenfor her, og plukker inn deilige duftende syriner...

Syriner er noe av det aller vakreste jeg vet, - og duften er helt spesiell...Jeg har både lilla og hvite, og i går plukket jeg inn gode buketter med begge - og nyter dem den lille tiden de er....
Svart trosten sang så vakkert der jo sto - det hadde akuratt sluttet å regne og alt var duggfriskt og nydelig... Solen tittet frem og varmet meg i ryggen.
Godt å ha en bitte liten stund for seg selv - hvor man har tid til å sitte der på huk - eller strekke seg etter vakre grener... Kjenne at pulsen slår... Ha tid til å se på edderkoppene som kommer opp av kratt og hull i bakken, etter at regnet har stoppet...

Jeg måtte bare ta et lite blikkfang av epeltreet utenfor huset. Det står så tett i tett med blomster nå - har aldri sett det har blomstret så fullt før..



På trappen har jeg litt smått og godt - litt gammelt og rust, men med litt hvite blomster blir det en nydelig stemning. Nå skal jeg ta med meg minstemann ut. Skal plante noen blomster jeg kjøpte i går - og få opp noen i pilkurvene jeg har på veggen...
Nå er det sommeren som står for tur. Etter en helg med 17.mai og grandprix seier ser jeg etter nye gleder...Helt utrolig denne go gutten Alexander Rybakk - For en prestasjon!
17. mai ble feiret på hytta til mamma og pappa - mamma hadde laget nydelig mat og det var kaker og deilige friske jordebær. Så heldige vi er å få bo i vakre Norge...
Takk så mye for så koselige hilsninger dere legger igjen til meg - Jeg blir så glad! Jeg gjør så godt jeg kan med å svare dere igjen - men desverre får jeg ikke alltid tid, selv om jeg er innom dere og nyter alle de fine bloggene rundt omkring.
Ikke minst er det koselig når "anonyme" som ikke har blogg selv, også tar seg tid til en komentar - hadde det ikke vært for dere der ute, hadde ikke bloggen vært til heller- utrolig hvor mye glede man har av den, og vennskapet med andre som har blitt til...
Bloggen min blir 1 år i Juli - tenkte å ha en liten trekning da for å feire - så håper noen vil ta seg tid til å titte innom selv om sommeren lokker med varme lange dager utendørs...
Kos dere med en deilig Maidag - Jeg skal nå få dratt moppen over gulvene - plantet noen blomster ute, og lage en deilig eplekake etterhvert.... Jeg bruker vaniljekrem i steden for syltetøy - det blirså godt på en god butterdeig..:0)
Stor klem fra meg til dere:0)


21 kommentarer:

Ina sa...

Åh jag älskar syrener, det ger en verkligen försmak av sommaren. Måste upp i backen och se om våra blommar än.
Du har så otroligt vackra bilder så man blir helt stum.
Kram Ina

Merethe sa...

Syrinen står i knopp her hos oss. Det er litt seinere enn hos dere.
Heggen blomstrer...det lukter også godt.Vi har hatt regn i to dager og hagen hadde godt av det. Men jeg skulle gjerne hatt sola fremme nå. Lengter etter skikkelig varme. :) Bildene dine er like fine i dag som sist. Du kan det med å få med stemningen rundt omkring. :) Ønsker deg en fin kveld.

Helena sa...

Hej! Hittade hit idag, vilken mysig blogg du har! Hit kommer jag igen! Kram Helena

frk.B sa...

Nyt hagen din, VAKKER!!!
Heldige du:)

Crinoline sa...

Hei,Heidi-Anitha.Vakkert som vanlig hos deg.Syriner er flott,vi har planer om å plante en syrinhekk. Kanskje til høsten...?Nå er det snart langfri,det skal bli godt med noen avslappende dager på hytta.Ha en fortsatt fin dag,mange klemmer fra Crinoline

Pysselpalatset sa...

åh, syrener... helt enkelt oemotståndliga.... Här är det bara knopp men blir det lite varmare.. så kommer de nog.... Klem fra Sverige och Jeanette

My home is my Castle sa...

Jeg og bare elsker syrin :))
De er ikke kommet helt i b,omst her enda . Gleder meg til å plukke inn jeg og :) De lukter bare heelt nydelig...
Herlig innlegg fra deg idag og :)

Klem,Kari

Millas hem sa...

Kan känna doften ända hit! :)

C

Christinas låvebutikk sa...

Syren er bare så nydelig!
Skal ikke pusse opp men interiret blit hvitere og hvitere bare!!
Ha en uke videre!!!

Mitt hvite hus sa...

Hei vennen...
ja syriner er vakkert... og den deilige duften....
sommer..
Nydelige bilder...og jeg liker så godt din egenskap å nyte de små gledene i hverdagen... du er herlig...
Og for et epletre da... det bugner jo over av blomster...tenk på alt du kan høste senere i år... ...
Nyt kvelden ... i morgen er atter en ny herlig dag...
Varm klem til deg..
Kerstin

Rummet för välbefinnande sa...

Skulle precis gå och lägga mig, men så ville jag bara kika in hos dig först.
Tycker så mycket om dig och din blogg!
Så när jag läser ditt inlägg idag så förstår jag ju varför jag skulle kika in här.
Åhhh, jag älskar också syrener. Saknar det så mycket från när jag bodde i hus. Men, när jag flyttar till min stuga som jag drömmer om ska jag ha syrenberså :-)
Du skriver så fint och det ger mig så härlig ro i själen.
Idag har jag jobbat och det blev för mycket så nu är jag väldigt sliten igen. Får nog ta och vara hemma och bara vila imorgon tror jag.
Ja, det gäller att ta ett varsamt steg i taget.
Tack kära vän för vackra bilder, fina ord och så mycket go värme som du delar med dig av.
Stor kram till dig!
Mia

Nova sa...

Så koselige bilder:) Syriner lukter helt fantastisk.
Håper været gir deg anledning til å nyte hagen din fremover.

Ha en flotters uke:)

Unknown sa...

Hallo kjære Heidi :O)

Nå har det vært noen hektiske dager her i privaten. Mammarollen krever sitt ;O) Snakkes om at det skjer så mye i desember, men jammen er mai en hektisk måned, både når det gjelder skole og fritidsaktiviteter for barna... Blitt litt lite blogging i det siste vet du ;O)
Nydelige bilder Heidi, sukk... Syriner er så vakre, og lukter sååå godt, MEN! Lukten blir litt i det meste laget for mitt migrene hodet. Greit med litt om gangen. Vi har et stort gammelt syrintre i hagen. På denne tiden er det helt fantastisk og sitte under det, men helst ikke snuse for mye...

Nå håper jeg du og dine kjære har hatt en fin 17.mai feiring.Ønsker dere også noen fine kommende dager i solen :O)

Jeg har blitt skikkelig tett, en blandig av forkjølese og en dæsj allergi, hi,hi... igrunn ikke noe morsomt :O(

Idag kom det varer fra House Dr. Kirkestaken din skal ha kommet, har ikke fått pakket opp alt enda... Hvis det passer med jobbing mandag blir jeg glad! Er et prosjekt jeg må ta tak i da...

Kos deg i solen imorgen. Den vil skinne over både Halden og Skjeberg :O)

Stor klem Susanne

H elle K sa...

Hei, hei, så vakkert skrevet, ja, denne tiden er herlig. Jeg har også plukket inn syriner, de er bare så herlige, dufter alldeles nydelig. Ha en fin dag. Klem Kristin

Guttemamma sa...

Så heldig du er som har syriner,og den duften.... Et nydelig innlegg du har skrevet, så utrolig viktig å finne disse små "lykkelommene" innimellom,vi har jo så vanvittig mye å glede oss over og særlig alle de små tingene. Har vært våken i nesten hele natten, mellomste har vært i sengen vår, gråtende og full av feber. innimellom kjente jeg helt desperat at nå MÅ vi snart sove, samtidig kjente jeg en enorm glede over mammajobben...Tenk at jeg er er så heldig å ha tre barn, og få være der for den ene når han trengte meg mest...
og nå har vi langhelg sammen!!!
Kos dere masse og takk for de alltid-vakre -innleggene dine!!stor klem

Marie sa...

Syriner er en favoritt hos meg og. Alltid vært det. Nå venter jeg bare på at mine lille skal blomstre. De er litt trege i år. Ser de blomstrer hos naboene mine.
Likte veldig godt pynten din på trappa og da spesiellt den duken! Hvor har du kjøpt den? Ha en fin Himmelsprett!
M

Unknown sa...

Jeg elsker også syriner.... duften og fargene...
Kom innom bloggen din via via, slik er det jo ofte :o)
Kommer tilbake:) Veldig koselig her! Stil som jeg liker...

Klem fra Nanni

Viola sa...

Underbara syrener...mina har oxå slagit ut...det är så vackert. önskar dig en riktig skön hleg, vi är i vattenhålet och till lördag blir det stor blogggträff i huvudstaden, ha det gott, klem

Randi sa...

Heia Heidi Anitha med dei vakre bilder og vakker tekst....nydlegt Heidi,som alltid!!Ja Syrin er ein nydleg blomst,nydleg farge og nydleg lukt!
Ja eg må berre beklage at eg ikkje har vore her på besøk på ei stund med deg,det vart berre sånn no !Men eg har sett på dei siste innlegga dine no,å det er berre vakkert!!
Eg er no litt spent på kor det går med førerkortet ditt eg da,håper det går bra!?:-)
Håper du og dine har det bra Heidi!
Her har ikkje alt vore like lett dei 2 siste vekene:((((Men litt lettare no,heldigvis!
Har skjønt at dokker og hadde ein fin 17 mai:-)kjekt det da!
Her var det faktisk heilt vindstille,knall sol og 23 gr:-))Det var til tider alt for varmt å gå i bunda...Men lekkert og fint var det!Ein lang men men kjekke dag!
Ja no er det lang helg du:-)godt!Eg har fri til tirsdag,kjenner eg treng det no faktisk!:o)Kansje du skal jobbe du?:)
Men da vil eg ønske deg og dine ei super super fin lang helg Heidi,kos dokke godt,og så håper eg at sola skin på dokke kvar dag!!!
God klem frå meg,Randi

moa sa...

hei kjære vakre deg -
og 1000 takk for kjempekoselig hilsen fra deg! Nå er det jammen lenge siden vi har "snakket" sammen!!
..for noen vakre syriner du viser, og så vakkert det blå fatet ditt var..
ha en fin fridag i morgen -
moaklemmer

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Kjære gode vennen min:)
Du er så hærlig på alle måtar og tusen takk for gode ord hos meg.
Blir sååå glad og det gjer så godt både å lese det du skriv i bloggen din og det du gleder meg og andre med.
Du er såå unik du Heidi Anitha :):)

Når eg les alle dine hærlige beskrivelser over kvardagstankar..så lever eg meg inn i det du skriv. Ja eg føler det same.. Vi er såå heldige som har det såå godt. Det å kunne få sjå..lukte..føle alt dette vakre rundt oss er ei stor og rik gåve.

Du skriv at det er langt mellom innlegga på bloggen min og du har såå rett. Eg likar så godt jobben min..men den krev så mykje overtid..og det på denne vakraste årstida. Saknar såå inderlig å få bruke meir tid på det eg elskar...først og fremst meir tid i lag med min kjære og inderlig gode familie..venner..tid til å kose meg inne og ute..pusle på..skape..nyte.. Eg nyter underveis...men eg er ein følelseperson..som har behov for ein del tid til det eg nevner ovanfor. Håper ikkje dette blir oppfatta som syting..for det ønsker ikkje eg..for eg kan finne meg noko anna å gjere viss eg føler for det. Men ein blir såå glad i kollegane òg ..blir som ein venne-familie som er så gode og ha i ein aktiv kvardag.
Ja det er godt å ha mange å være glad i..og omvendt. Eg tenkjer av og til på det..ein kan være ganske så sliten..men så møter ein eit blidt og smilande ansikt..det er kvardagsvitamin det :):)
Oj...dette vart vist masse tankedeling...men føler eg skriv brev til ei gode venninne :):)

Ha det godt Heidi Anitha :)NYT vidare...og det er DU såå flink til. Takk for at du deler alle vakre ord og bilder med oss. Du er ein stor berikelse for alle rundt deg !! Kos deg i lag med din skjønne familie :):)
Store klem frå :Johanne