lørdag 25. april 2009

Lange dager...



Så koselig at du titter innom....

Selv på en dag som denne som sola skinner -og helgen står her med åpene armer..

Bloggeverden er jammen god - jeg blir så glad for alle bekjentskaper jeg får,- nye og gamle som titter inn, en hilsen lyser opp min tilværelse masse masse....
Iallefall i disse dager...

Da mener jeg at disse dager som nå er midt i den vakreste tiden av året. Min andre halvdel er ikke å se om dagen.. I disse ukene er det lange dager i hjemmet for meg, med barna og uten sertifikat på landet.. Ja- skal si at det ikke er bare bare når det går mange dager i strekk... Skal jammen bli godt når jeg endelig kan leve mitt liv med bil og kan få litt mere frihet...

Vil ikke klage - men som mamma får man behov for litt luft under vingene av og til.. selv om vi har det godt her hjemme....




Så det er ikke allverden av kometarer jeg har fått lagt til dere her ute....Det tar tid med unger...Særlig nå om dagen. Edward har blitt så stor så han skal utforske verden med sine egene meninger og vilje - og Cornelia vil ha en stor stor bit av meg også , lek og morro tar tid det også..- samt hus og vask krever sitt i et hjem...da vil jeg prioritere det som er viktigst for meg - det er jo selve livet. Å ta seg tid sine gode barn er det viktigeste her og nå...:0)
Maler prosjektet i gangen har stoppet opp - siden jeg ikke har materialer til lister og gulv - og ikke kan jeg gjøre jobben alene heller - må desverre den koselige delen vente.....Og som jeg har ventet!!!! Men - det kommer - vårånn varer nok ikke evig heller - selv om det føles slik akuratt nå....Så for dere som ventet på bilder i helgen - må dere vente litt lenger..desverre..
Stor Vår klem Heidi-antha...

11 kommentarer:

h.espe sa...

Hei gode du :o)
Forstår godt at du ikke får tiden til å strekke til. Med barn og hus, og en mann som er mye borte, faller mye på deg. Sertifikatet er nok ikke langt unna, så flink som du har vært med kjøretimer. Tenker det blir stas ja, når du kan "suse" rundt på egenhånd... :o)

Åh, så deilig dag det er i Oslo i dag. Dagen har stort sett vært tilbragt ute på balkongen. Hagemøblen er på plass, og har "stæsjet og styrt" litt... Håper vi får mange slike dager fremover.

Da må du ha en finfin helg videre - finn tid til å kooose :o)

Stor goklem fra Hildegunn

Jenny Oak Fae sa...

Jag har faktiskt inte heller något körkort, men jag bor å andra sidan ganska nära stan, men ändå på landet..!

Ha en fortsatt fin helg!

: )

KRAM, Jenny

Guttemamma sa...

Hei,min kjære!!
Skjønner godt at det blir lange dager for deg,har vært og er mye alene med barna jeg og, og da som regel uten bil...Skal bli godt for deg når lappen er på plass!! Samtidig med at en blir sliten,tenker jeg at jeg er heldig som er sammen med ungene så mye, og ikke er mannen som er mye borte fra de:-) Selv om jeg noen ganger blir helt gær'n av "mamma,mamma"... Håper helgen din blir flott videre og at det gode været er her i morgen også!!!
Stor klem fra Anette

Crinoline sa...

Ikke tenk på det med kommentarer du,det viktigste er at du prioriterer barna. Det er iallefall en glede å titte inn til deg.Ønsker deg en fortsatt fin helg og lykke til med kjøretimene.

Lisemoren sa...

Hei. Jeg skjønner deg så godt. Jeg var mye alene med mine barn da de var små, og det er veldig slitsomt. Mine er blitt skolebarn, og klarer seg mere selv, men travelt er det okke som. Det at prosjekter må utsettes og at ventetiden faller lang, er noe jeg kjenner godt igjen. Jeg håper du får deg noen deilige timer for deg selv, med å gjøre det du har mest lyst til, når mannen er på plass igejn. Lykke til fremover : )

Anonym sa...

Hei Heidi-Anitha:)

Skjønner godt at barna tar mye tid. Jeg er alene med 3 så det vet jeg alt om.. Og uten sertifikatet så blir du bunnet til hjemmet og avhengi av andre, og når din kjære jobber så mye skjønner jeg veldig godt at du trenger litt egen tid. Heldigvis så blir det bedre for deg:)) Det er godt å vite når enn er sliten etter en lang dag med barn og husarbeid.

Håper det ikke er så veldig lenge før du setter deg bak rattet og tar deg en tur...

Her hos oss har det vært en fantastisk dag. Vi har vært ute i hagen i hele dag, min lille prins har stor kost seg. Eldste jenta har vært og øvet, hun skal danse tå spiss på danse forestillingen i mai. Gleder meg til å se på dem:)

Kos deg masse med dine skjønne små og ha fin kveld.

Klem Anita

Marie sa...

Känner igen mig i det du skriver! Jag är också mycket själv med mina barn då min man reser mycket i sitt jobb.

Vill tacka dig för din otroligt fina kommentar hos mig idag. Jag blev så glad och rörd att jag började att gråta. Dina ord gick rakt in i mitt hjärta. Tack snälla goa du!

Hoppas att du får en fortsatt härlig helg! Här har jag och barnen varit ute och grejat i trädgården hela dagen, vädret har varit så otroligt fint, som en riktig sommardag.

Många varma kramar till dig!

Marie

Mitt hvite hus sa...

Hei kjære venneno=)

Skjønner så godt at du ikke får tid til alt...med små unger og mye alene... var veldig mye alene helt til for to år siden.. det kan bli travle dager da..
Men snart har du førerkortet og kan komme deg litt rundt...og det blir nok deilig...
Av og til så må en la ting stå å vent selv om en brenner etter å gjøre det ferdig..
Helt enig en må nyte tiden med ungene ...plutselig er de blitt store og har andre behov..

Ønsker deg en fin søndag vennenO=)
og du ikke tenk på at du ikke får lagt igjen hilsener..det gjør du når du har tid og lyst vet duO=)
varme klemmer Kerstin

Anonym sa...

Hej Heidi-Anitha!

Å vad jag förstår hur du känner dig. Det känns som om jag skulle kunna ha skrivit inlägget själv. Jag är så glad att jag har bil och körkort och kan åka iväg för mig själv ibland. Förra helgen var mannen på cykelläger och har sedan jobbat hårt hela veckan. Nu är jag totalt slut och måste bara vara för mig själv ett tag. Så imorgon tar jag bilen redan kl 8 och sticker iväg hela dagen. Vet inte vart jag ska eller vad jag ska göra men jag vet att jag ska vara borta HELA dagen. Ingen ska kunna nå mig på mobilen heller. Jag ska bara vara helt själv! Skulle du nog också behöva vara... Jag tänker på dig!

Kram Jenny
Lilla huset på prärien

Monica sa...

vet hvordan den følelsen der er... har selv ikke sertifikatet og savner friheten som bare det. en mor trenger luft under vingene sine som du sier. Det tror jeg forøvrig vil alle sammen har behov for av og til:) Du får prøve å gjøre det beste ut av det mens din mann er borte og kose deg her i bloglandia og ta deg en "luftings" her inne:) ønsker deg en nydelig søndag!

Piitis sa...

Ohh...Wonderful photos!!!
I wish you sunny day:)))
Hugs to you:)
^_^Piitis