lørdag 13. desember 2008

13. Desember....

Et juletre allerede nå? JA- hjemme hos meg gjør vi det vi kan for å skape steming! Fakta er at jeg ble litt inspirert av Lantlivs anettes mange juletrær... og det er jo ikke dette treet som er "hovedjuletreet"***.

Dette treet har kommet inn i varmen for at de skulle lyse opp en krok og skape litt julefølelse.....

Noe jeg ikke har for tiden...


Jeg tror jeg fikk litt medlidenhet av min kjære da jeg i et mørkt hjørnet sa at jeg var likegyldig til hele julen, for jeg hadde ingen steming i det heletatt... Og jeg som er Julens menneske nr 1...Og si noe sånt? Julen har alltid vært så spesiell for meg...

Så han vet at jeg ønsket meg juletre.. Jeg blir alltid glad av juletrær jeg.. Så gikk han ut i skogen vår og plukket et til meg etter beste evne i mørket, for at konemor skulle få det litt bedre med seg selv og sine "julete" følelser:)... Så slik ble det til.....

Vårt egentlige juletre kommer inn i storstua rundt omkring 20 desember... Da blir det jenta mi og jeg som står for dekorering- med kuler og hjerter og det vil også helt sikkert bli noen hjemmelagde kremmerhus...


Ser dere noe nytt? Ikke lett? Neida, det er ikke store greiene, med det har kommet opp en hylle på veggen over min store madonna..

En hylle hvor jeg skal samle koselige ting- lysestaker, glasskupler og sånt som jeg elsker.. Hyllen har fått en god samling allerede:9 og her kan man jo variere etter humør og hva man skulle ha for hånden.

Gull verdt for meg som har en 1 åring som elsker å rive i duker, samle lysestaker og åpne og lukke skuffer og skap:) Denne får stå i fred i høyden...




Ser dere det vakre lyset.. Jeg måtte bare ta bilde.... Solen titter inn...



Oliventreet mitt har fått litt mose, og nå også noen skjøre tynne glasshjerter. Disse hjertene er noe av den julepynten som jeg setter mest pris på. Alle har vel sine favoritter...




Ønsker alle en vakker Lucia dag... I dag ville min morfar hatt bursdag.. jeg tenker alltid på han denne dagen. Jeg fikk desverre aldri møte han, for han gikk bort like før jeg ble født, men jeg opplever han alikvell igjennom mamma, som forteller historier, - og da kjenner jeg han litt alikevell.
Kos dere masse masse i helgen. Vi skal staks kjøre i vei til Jul på Liseberg. Håper det blir en vakker opplevelse for små og store. Kankje jeg får noe minutter innom et par butikker også..
***Ønsker...***...
Juleklemmer fra meg...



13 kommentarer:

Vit Spets sa...

God morgon!
I går kväll så åkte min man iväg till skogen för att hämta in 3 granar så nu ser det ut som en skog hemma hos oss *hiihi*

Jag håller med om att julen är verkligen speciell, betyder mycket med värme, kärlek & avkoppling!

Så vackert Du gjort med olivträdet... mossa & små hjärtan så ljuvligt... Mitt olivträd tappar bara en massa blad!

Så fint att få höra historier av Din morfar, förstår att de betyder mycket! Kör försiktigt till Liseberg & shoppa lugnt!

Önskar Dig en trevlig Lucia & en härlig 3:e advent!

Kramis från mig
//Siv

h.espe sa...

God morgen til deg....
Så flott lite juletre, og og så fantastisk mann du har som gikk tur i skauen og ordnet med "julefølelse" til deg :o)

Du har virkelig en gjennomdørt og flott stil hjemme hos deg. Og så er du så flink til å skape stemninger i bildene dine. En blogg virkelig til å beundre... Oliventreet ditt er bare - sukk..!!!

Tenk, i dag er vi kommet til Lucia dagen alt. Selv om jeg er i rute med juleforberedelsene har jeg sååå lyst til å stoppe opp tiden litt, slik at jeg kan få nyte dagen enda mer.

Så fint å høre om din bestefar, og at han har blitt en så sentral person i livet ditt, selv om han gikk bort før du ble født. Det må føles utrolig godt!

Da vil jeg bare ønske deg en flott flørjulshelg - koos deg masse!

Mange klemmer fra Hildegunn :o)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så vakkert. Allt i sammen. Treet, hyllet og historien. Ser du har tapeter på veggene. Det liker jeg godt. Og det finnes hos meg også.

Ha en fantastisk helg
klem

Fru Borgås sa...

Hei Heidi.
Hvordan står det til med deg??
Det er så lenge siden sist!

Så utrolig VAKKER blogg du har. Jeg blir så imponert over stemningen du får til i interiørene "dine"!!!
Og du skriver så vakkert også!!

Jobber du på Alle Tiders nå? Det må jo være midt i blinken for deg!

Kanskje jeg skal ta meg en tur til Halden til uken! Hvilke dager jobber du da? hadde vært så utrolig koselig å se DEG igjen!

Tenker ofte på deg se!

Varme klemmer fra
Kristin

Lisemoren sa...

Så fint dette var da. For en omtenksom mann du har. Jeg likte stuen din så godt også. Nydelig med den nye hyllen. Så ut til å være mange skatter der. : )

Guttemamma sa...

Du har et fantastisk hjem!!!!KLem fra Anette

My home is my Castle sa...

Å så nydelig du har det.....
Og så koselig med det juletreet da ;)

Nydelige bilder som alltid...

Håper du har det bra..
Klem,Kari

Anonym sa...

Så koselig du har det:)
Har ikke den store jule stemningen jeg heller, kanskje jeg skulle hatt et jule tre jeg også:)
Koselig å titte innom hos deg,
kommer snart igjen:)))

Lilla huset på prärien sa...

Åh jag tycker nog att du har så mycket julstämning som man kan ha! Det är vackert, ljus, gran = stämning för mig *ler*

Själv hoppas jag få in vår gran idag... vi får se hur det går med det!

Jo, min lille hund är så snäll, så snäll. Han gillar barn och är lugn o go. Men visst, han behöver sina promenader en 3-4 gånger om dagen. Och trimmas såklart... det är ju baksidan av det hela. Men då kommer man ut i alla fall. Rocco gillar ju inte att göra andra behov än att kissa på tomten efter som det är "hans" territorium. Därför måste han gå runda :)

Men det är MYSIGT med hund också!

Kram Jenny

moa sa...

hei kjære venn -
så nydelige bilder du viser (som alltid..)
hyllen er kjempefin..
håper du har hatt det fint på liseberg, jeg var der i fjor..synes det var veldig stemningsfullt..da var jeg også på julemarkedet i haga..kjempekoselig!
klemmer fra moa

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj så mycket vackert i din blogg och ett sånt fint hem!!! Mari.

Min Still By Maia sa...

Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min. Jeg liker veldig godt bloggen din også! Du har et vakkert hjem og viser så fine bilder. Skjønner at du er glad i glasshjertene. De var veldig fine sammen med mosen og oliventreet. Juletreet ditt var også utrolig fint :)

Ha en fin uke! Stor klem

Veronica sa...

Du har et nydelig hjem!! Alt er så gjennomført.
Også så heldig du er som har fått deg juletre allerede :)

Skal en tur til Halden i morgen, skal lete etter den interiørbutikk du nevnte i et tidligere innlegg :)

Ha en fin adventstid!